Herroepingsrecht

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.

U moet product retourneren en u hebt mogelijkheid om het te ruilen voor andere product of vraagt u terugbetaling van de aankoopsom aan. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. 

Het artikel moet geretourneerd worden indien mogelijk  in redelijkerwijs onbeschadigde originele verpakking met alle bijbehorende accessoires. In het geval dat product of de originele verpakking beschadigd raakt of overmatig gebruikt wordt heeft onlinewinkel het recht om een aftrek in rekening te brengen bij terugbetaling van de aankoopwaarde van het product. 

Binnen 14 dagen van de bezorging vult u juiste formulier in op onderstaande link, voor het ruilen of  voor het terugbetalen van de aankoopsom OF laat u ons per e-mail weten over uw reclamatie.

In geval van ruilen: LINK

In geval van terugbetaling: LINK

Direct na het doorsturen van het formulier krijgt u op uw e-mail unieke reclamatie code welke u op het pakket moet opschrijven met onze adresgegevens. Hebt u deze reclamatie code niet ontvangen, contacteer ons dan via onze e-mail. 

In geval dat u in plaats van elektronisch formulier liever afdrukversie  gebruikt, kunt u het  op het volgende link openen MODEL reclamatieformulier. Druk in dat geval het formulier af, vul de ontbrekende gegevens in en stop het ondertekende document in het retourpakket. LET OP!: het gebruik van dit formulier is echter niet verplicht en zal de verwerkingstijd van uw verzoek aanzienlijk verlengen omdat het product zonder reclamatie code geretourneerd wordt wat handmatige  verwerking vereist.

Voordat u pakket retourneert, controleer verplicht of u artikel in onze online winkel hebt gekocht door bevestigingsmail  van uw bestelling of factuur te controleren.  In geval dat u artikel terugstuurt welk niet uit onze online winkel komt, nemen wij geen verantwoordelijkheid ervoor op en wij sturen het niet terug. 

U hebt 14 dagen na kennisgeving van herroeping om het pakket naar ons terug te sturen op ons adres:

HS PLUS d.o.o., Keulsepoort 2, Unit 292, 5911 BZ Venlo

Wij adviseren u om pakket aangetekend te verzenden met de retourbewijs, zodat we uw  pakket kunnen volgen en reclamatie kunnen afhandelen ook als pakket verloren zou zijn.

De retourkosten worden betaald door de afzender. Stuurt u pakket terug op onze kosten, wordt het bedrag  van uw aankoopsom afgetrokken. 

Wij betalen het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betalingskosten) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de opzegging. We mogen echter wachten met terugbetaling tot we de producten hebben ontvangen, of totdat u  hebt aangetoond dat u  ze hebt verzonden. Wij betalen u terug met dezelfde betaalmiddel   waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft  uitgevoerd, tenzij u uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; in ieder geval worden geen kosten in rekening gebracht.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het functioneren van de goederen vast te stellen.

Lijst van artikelen voor welke  beperkingen gelden of opzeggen niet mogelijk is: 

  • Cosmeticaom hygiëne redenen, product mogelijk te   retourneren alleen in geval dat beschermingsfolie niet verwijderd is of dat product nog niet is geopend en gebruikt. 
  • Schoonmaakmiddelen, polijstcremes,…: Als het geretourneerde product gebruikt is, wordt de terugbetaling  verminderd met de waardevermindering
  • Zwempak, ondergoed:  Zwempakken of ondergoed is om hygienische redenen niet mogelijk te retourneren.
  • E-book:  E-book is intellectuele eigendom dat fysieke retour onmogelijk is (kan doorgestuurd of gekopieerd zijn) en terugbetaling van de aankoopsom niet mogelijk is. 
  • Set, kompleet: Gedeeltelijke terugbetaling van slechts enkele artikelen uit een set/kompleet is niet mogelijk. Bijv. reclamatie van mysterybox wordt alleen opgelost als u algehele inhoud ervan terugstuurt.
  • Cadeau: Reclamatie voor artikelen dat u als cadeau ontvangt is niet mogelijk

ALLEEN RECLAMATIES DIE AAN ALLE VOORWAARDEN VOLDAAN WORDEN POSITIEF VERWERKT.